ရန္ကုန္-
မႏၱေလး ရထားလိုမ်ိဳး ဗီယက္နမ္မွာ ဆိုင္ဂံုနဲ႕ ဟႏြိဳင္း ေျပးတဲ့ ရထား
ရိွတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ဟႏိြဳင္းက ေျမာက္ပိုင္းမွာ...
စီးပြါးေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ဆိုင္ဂံု (အခု ဟိုခ်ီမင္းၿမိဳ႕)က ေတာင္ပိုင္းမွာ
ရိွတယ္။ ဆိုင္ဂံုလို႕ ေျပာရင္ ေဒသခံေတြက ပိုသိပါတယ္။ ဟိုခ်ီမင္းၿမိဳ႕လို႕
မသံုးၾကပါဘူး။ ဟႏြိဳင္းက လာတဲ့ ရထားက ဆိုင္ဂံုမွာ ဂိတ္ဆံုးတယ္။ အဲဒီလိုပဲ
ဆုိင္ဂံုက လာတဲ့ ရထားက ဟႏြိဳင္းမွာ ဂိတ္ဆံုးတယ္။ တေန႕ တေန႕ အဲဒီလို
အသြားအျပန္ ရထားေတြ ၄ စီး ၅ စီးေလာက္ ရိွတယ္။
တျခားရထားေတြအေၾကာင္း မသိေပမယ့္ ကိုယ္စီးခဲ့တဲ့ SE7 အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ SE7 က ဟႏိြဳင္းကေန ဆုိင္ဂံုကို သြားတဲ့ ရထားပါ။ အဲဒီရထားကို လမ္းတဝက္ျဖစ္တဲ့ ညခ်မ္းၿမိဳ႕ကေန စီးတာပါ။ ရထားဝင္ခ်ိန္ မွန္ပါတယ္။ ၈ နာရီ ၃၅ မိနစ္မွာ ရထားဝင္လာပါတယ္။ အတက္အဆင္း ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးတဲ့ေနာက္ ဆက္ထြက္ပါတယ္။ ဆိုင္ဂံုကို မေရာက္ခင္ ၾကားထဲမွာ ဘူတာ ၆ ခုေလာက္ ရပ္ပါတယ္။ ဆိုင္ဂံုက ညေန ၄ နာရီ ၁၅ မိနစ္မွာ ဆိုက္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အခ်ိန္တိက်ပါတယ္။
ရထားလက္မွတ္ခက ေစ်းသင့္ပါတယ္။ ေလယာဥ္နဲ႕ သြားရင္ တေယာက္ကို ေဒၚလာ ၇၀ ေလာက္ က်ေပမယ့္ ရထားနဲ႕က အိပ္စင္နဲ႕အခန္းမွာ တေယာက္ကို ေဒၚလာ ၅၀ ေလာက္ပဲ ကုန္ပါတယ္။ ၄ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးေတြက လက္မွတ္ ဝယ္စရာ မလိုပါဘူး။ အြန္လိုင္းကေန လက္မွတ္ ဝယ္လို႕ ရၿပီး လက္မွတ္ကို ပရင့္ထုတ္ၿပီး ယူသြားႏုိင္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြကို ေရသန္႕တဗူးစီ ေပးပါတယ္။ ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ရထားက ဝန္ထမ္းေတြက ထမင္းဗူးေတြ လိုက္ေရာင္းပါတယ္။
ရထားအခန္းထဲမွာ အိပ္စင္ ၄ ခု ရိွပါတယ္။ အလယ္မွာ စားပြဲေလး တလံုး ရိွၿပီး ျပတင္းတံခါး ရိွပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ အဲကြန္းရယ္ မီးအားသြင္းဖို႕ ပလပ္ေပါက္ရယ္၊ အဝတ္အစား ခ်ိတ္ဖို႕ ခ်ိတ္ရယ္ ထားေပးထားပါတယ္။ ရထားတြဲတုိင္းမွာ အိမ္သာ ရိွပါတယ္။ အိမ္သာရဲ႕ သန္႕ရွင္းမွဳက အေကာင္းဆံုး မဟုတ္ေပမယ့္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ။
ရထားလမ္းေတြ ေကာင္းပါတယ္။ ရထားက သိပ္ မခုန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ စကၤာပူက ရထားလို အၿငိမ္လည္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ညာ လူးပါတယ္။ ဖြဖြေလး ခုန္ပါတယ္။ အိပ္ခ်င္ေနတဲ့သူအတြက္ ေခ်ာ့သိပ္သလိုပါပဲ။ အခန္းတံခါး ဖြင့္ထားရင္ ေကာ္ရီဒါဘက္က ျပတင္းေပါက္ကေန တျခားဘက္အျခမ္းက ျမင္ကြင္းေတြကို ျမင္ရပါတယ္။
ရထားနဲ႕ သြားေတာ့ ရထားလမ္းတေလွ်ာက္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနကို ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ေတြ႕မိသမွ် ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္းေတြဟာ စိမ္းစိုေနပါတယ္။ ေတာင္ကတံုးေတြ မေတြ႕မိဘူး။ လမ္းေဘးတေလွ်ာက္မွာ ရာဘာစိုက္ခင္းေတြ၊ နဂါးေမာက္သီး စိုက္ခင္းေတြ၊ သီဟိုဠ္ပင္စုိက္ခင္းေတြ အစီအရီပါပဲ။ လွ်ပ္စစ္မီးက လမ္းတေလွ်ာက္လံုး ရတာကို ဓါတ္ႀကိဳးေတြကို ျမင္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
မေကာင္းတာေတြလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အိပ္ခန္းထဲမွာ ၾကြက္ရိွပါတယ္။ တခါတေလ ကုတင္ေအာက္က ထြက္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အခန္းရဲ႕ အနံ႕အသက္က သိပ္မေကာင္းပါ။ ညီွစို႕စို႕ အနံ႕ ရိွပါတယ္။ အိပ္ရာခင္း၊ ေခါင္းအံုး၊ ေစာင္ေတြဟာ ေရွ႕က ဆင္းသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြ သံုးၿပီးသားေတြပါ။ အိပ္ယာခင္းေတြ ညစ္ပတ္ပါတယ္။ ရထားတြဲေစာင့္က တံျမက္စည္း လွဲေပမယ့္ အခန္းထဲမွာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပစ္ထားတဲ့ အမိွဳက္ေတြ ရိွပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က ေဆးလိပ္မေသာက္ရ ဆိုတဲ့ ရထားတြဲထဲမွာ ဗီယက္နမ္ေတြ ေဆးလိပ္ ေသာက္ၾကပါတယ္။ ဘယ္အခန္းက ေသာက္ေနမွန္း မသိရေပမယ့္ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေဆးလိပ္နံ႕ ၃ ခါေလာက္ ရပါတယ္။ ကေလးေတြ လူႀကီးေတြ ဆူညံ႕ေအာ္ဟစ္ စကားေျပာၾကပါတယ္။ တျခားအခန္းက လူေတြကုိ အားနာမွဳ မရိွပါဘူး။ အခန္းတံခါးကို မွားဖြင့္မိရင္လည္း ျပန္မပိတ္ေပးမယ္ ခပ္တည္တည္နဲ႕ ဆက္ထြက္သြားတာလည္း ရိွပါတယ္။
ရထားလမး္တေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕ရြာေတြကို ျဖတ္သြားရင္ ဘာေတြ႕ရသလဲ ဆုိေတာ့ ရထားလမ္းေဘးမွာ အမိွဳက္ပစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လမ္းတခုပဲ ျခားတဲ့ အိမ္ကေန ရထားလမ္းဘက္မွာ အမိွဳက္ေတြ လာသြန္တာကို ရထားေပၚကေန ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြမွာလည္း ျမစ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲကို အမိွဳက္ပစ္ခ်တာကို ျမင္ရပါတယ္။
ဗီယက္နမ္ရဲ႕ လူေနမွဳျမင္ကြင္း အေတြ႕အႀကံဳ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ရထားစီးသင့္ပါတယ္။ ေလယာဥ္စီးတာက ဘာမွ မျမင္လိုက္ရဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကို သည္းခံႏိုင္မွ ရထားစီးဖို႕ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။
တျခားရထားေတြအေၾကာင္း မသိေပမယ့္ ကိုယ္စီးခဲ့တဲ့ SE7 အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ SE7 က ဟႏိြဳင္းကေန ဆုိင္ဂံုကို သြားတဲ့ ရထားပါ။ အဲဒီရထားကို လမ္းတဝက္ျဖစ္တဲ့ ညခ်မ္းၿမိဳ႕ကေန စီးတာပါ။ ရထားဝင္ခ်ိန္ မွန္ပါတယ္။ ၈ နာရီ ၃၅ မိနစ္မွာ ရထားဝင္လာပါတယ္။ အတက္အဆင္း ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးတဲ့ေနာက္ ဆက္ထြက္ပါတယ္။ ဆိုင္ဂံုကို မေရာက္ခင္ ၾကားထဲမွာ ဘူတာ ၆ ခုေလာက္ ရပ္ပါတယ္။ ဆိုင္ဂံုက ညေန ၄ နာရီ ၁၅ မိနစ္မွာ ဆိုက္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အခ်ိန္တိက်ပါတယ္။
ရထားလက္မွတ္ခက ေစ်းသင့္ပါတယ္။ ေလယာဥ္နဲ႕ သြားရင္ တေယာက္ကို ေဒၚလာ ၇၀ ေလာက္ က်ေပမယ့္ ရထားနဲ႕က အိပ္စင္နဲ႕အခန္းမွာ တေယာက္ကို ေဒၚလာ ၅၀ ေလာက္ပဲ ကုန္ပါတယ္။ ၄ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးေတြက လက္မွတ္ ဝယ္စရာ မလိုပါဘူး။ အြန္လိုင္းကေန လက္မွတ္ ဝယ္လို႕ ရၿပီး လက္မွတ္ကို ပရင့္ထုတ္ၿပီး ယူသြားႏုိင္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြကို ေရသန္႕တဗူးစီ ေပးပါတယ္။ ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ရထားက ဝန္ထမ္းေတြက ထမင္းဗူးေတြ လိုက္ေရာင္းပါတယ္။
ရထားအခန္းထဲမွာ အိပ္စင္ ၄ ခု ရိွပါတယ္။ အလယ္မွာ စားပြဲေလး တလံုး ရိွၿပီး ျပတင္းတံခါး ရိွပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ အဲကြန္းရယ္ မီးအားသြင္းဖို႕ ပလပ္ေပါက္ရယ္၊ အဝတ္အစား ခ်ိတ္ဖို႕ ခ်ိတ္ရယ္ ထားေပးထားပါတယ္။ ရထားတြဲတုိင္းမွာ အိမ္သာ ရိွပါတယ္။ အိမ္သာရဲ႕ သန္႕ရွင္းမွဳက အေကာင္းဆံုး မဟုတ္ေပမယ့္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ။
ရထားလမ္းေတြ ေကာင္းပါတယ္။ ရထားက သိပ္ မခုန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ စကၤာပူက ရထားလို အၿငိမ္လည္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ညာ လူးပါတယ္။ ဖြဖြေလး ခုန္ပါတယ္။ အိပ္ခ်င္ေနတဲ့သူအတြက္ ေခ်ာ့သိပ္သလိုပါပဲ။ အခန္းတံခါး ဖြင့္ထားရင္ ေကာ္ရီဒါဘက္က ျပတင္းေပါက္ကေန တျခားဘက္အျခမ္းက ျမင္ကြင္းေတြကို ျမင္ရပါတယ္။
ရထားနဲ႕ သြားေတာ့ ရထားလမ္းတေလွ်ာက္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနကို ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ေတြ႕မိသမွ် ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္းေတြဟာ စိမ္းစိုေနပါတယ္။ ေတာင္ကတံုးေတြ မေတြ႕မိဘူး။ လမ္းေဘးတေလွ်ာက္မွာ ရာဘာစိုက္ခင္းေတြ၊ နဂါးေမာက္သီး စိုက္ခင္းေတြ၊ သီဟိုဠ္ပင္စုိက္ခင္းေတြ အစီအရီပါပဲ။ လွ်ပ္စစ္မီးက လမ္းတေလွ်ာက္လံုး ရတာကို ဓါတ္ႀကိဳးေတြကို ျမင္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
မေကာင္းတာေတြလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အိပ္ခန္းထဲမွာ ၾကြက္ရိွပါတယ္။ တခါတေလ ကုတင္ေအာက္က ထြက္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အခန္းရဲ႕ အနံ႕အသက္က သိပ္မေကာင္းပါ။ ညီွစို႕စို႕ အနံ႕ ရိွပါတယ္။ အိပ္ရာခင္း၊ ေခါင္းအံုး၊ ေစာင္ေတြဟာ ေရွ႕က ဆင္းသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြ သံုးၿပီးသားေတြပါ။ အိပ္ယာခင္းေတြ ညစ္ပတ္ပါတယ္။ ရထားတြဲေစာင့္က တံျမက္စည္း လွဲေပမယ့္ အခန္းထဲမွာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပစ္ထားတဲ့ အမိွဳက္ေတြ ရိွပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က ေဆးလိပ္မေသာက္ရ ဆိုတဲ့ ရထားတြဲထဲမွာ ဗီယက္နမ္ေတြ ေဆးလိပ္ ေသာက္ၾကပါတယ္။ ဘယ္အခန္းက ေသာက္ေနမွန္း မသိရေပမယ့္ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေဆးလိပ္နံ႕ ၃ ခါေလာက္ ရပါတယ္။ ကေလးေတြ လူႀကီးေတြ ဆူညံ႕ေအာ္ဟစ္ စကားေျပာၾကပါတယ္။ တျခားအခန္းက လူေတြကုိ အားနာမွဳ မရိွပါဘူး။ အခန္းတံခါးကို မွားဖြင့္မိရင္လည္း ျပန္မပိတ္ေပးမယ္ ခပ္တည္တည္နဲ႕ ဆက္ထြက္သြားတာလည္း ရိွပါတယ္။
ရထားလမး္တေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕ရြာေတြကို ျဖတ္သြားရင္ ဘာေတြ႕ရသလဲ ဆုိေတာ့ ရထားလမ္းေဘးမွာ အမိွဳက္ပစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လမ္းတခုပဲ ျခားတဲ့ အိမ္ကေန ရထားလမ္းဘက္မွာ အမိွဳက္ေတြ လာသြန္တာကို ရထားေပၚကေန ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြမွာလည္း ျမစ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲကို အမိွဳက္ပစ္ခ်တာကို ျမင္ရပါတယ္။
ဗီယက္နမ္ရဲ႕ လူေနမွဳျမင္ကြင္း အေတြ႕အႀကံဳ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ရထားစီးသင့္ပါတယ္။ ေလယာဥ္စီးတာက ဘာမွ မျမင္လိုက္ရဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကို သည္းခံႏိုင္မွ ရထားစီးဖို႕ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment