ငယ္ငယ္တုန္းက တက္ခဲ့တဲ့ အလယ္တန္းေက်ာင္းေဘးမွာ အစိုးရသစ္စက္၀င္းႀကီးရိွတယ္။ သစ္စက္၀င္းရဲ႕ အေနာက္ထဲမွာ ၀န္ထမ္းတန္းလ်ားႀကီး ရိွတယ္။ အဲဒီ၀န္ထမ္းတန္းလ်ားမွာ ေက်ာင္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ ရိွၾကေတာ့ မၾကာခဏ ေရာက္ျဖစ္တယ္။ သစ္စက္၀င္း ၀င္ေပါက္က လူတကာ ေပးမ၀င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တန္းလ်ားထဲကို သြားခ်င္ရင္ ရထားလမ္းေဘး လူသြားလမ္းကေန သြားရတယ္။ ရထားလမ္းဆိုတဲ့အတုိင္း က်ဴးေက်ာ္တဲေတြ အမ်ားႀကီး ရိွသလို ၀က္ေတြလည္း ၿခံခတ္ၿပီး ေမြးထားၾကတယ္။
တစ္ရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းဆီ အသြား လမ္းတ၀က္မွာ ၀က္သိုးႀကီးတစ္ေကာင္ကို ဂါလီေပၚမွာ တင္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဂါလီဆိုတာ ဆိုက္ကားလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူစီးဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ ပစၥည္းတင္ဖို႕ပါ။ ၀က္ပိုင္ရွင္ကလည္း ဂါလီေဘးကေန လုိက္လာတယ္။ ရထားလမ္းေဘးက လူသြားလမ္းေလးကို ဂါလီႀကီး တြန္း၀င္လာေတာ့ လူေတြေတာင္ သြားရလာရ ခက္ကုန္တယ္။ ဂါလီေပၚက ၀က္သိုးကလည္း ၿငိမ္ၿငိမ္မေနေတာ့ ဂါလီလည္း ယိမ္းထိုးေနတာပါပဲ။ ၀က္ၿခံတစ္ခု အေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ဂါလီ ရပ္သြားတယ္။ အဲဒီၿခံထဲမွာက ၀က္မတစ္ေကာင္ ရိွေနတယ္။ လူေတြက ၀က္သိုးႀကီးကို မႏိုင္မနင္း၀ိုင္းၿပီး မၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀က္မၿခံထဲ ထည္႕လိုက္တယ္။ အဲဒီလို ၀က္မဂၤလာေဆာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့ ၀က္ကေလးေတြ ေမြးလာရင္ ၀က္သိုးပိုင္ရွင္လည္း အခ်ိဳးက် ေ၀စုရတယ္ ဆိုပဲ။
ဟိုတေလာက အေမရိကားမွာေနတဲ့ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ျပန္ၿပီး ဇနီးေလာင္း ရွာတယ္။ ထံုးစံအတုိင္း နီးရာနီးရာ စပ္ၾကဟပ္ၾကေပါ့။ ညီျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကိုလည္း အကူအညီ လွမ္းေတာင္းလို႕ ၀ုိင္တီယူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ညီမနဲ႕ေတာင္ ခ်ိတ္ေပးလိုက္ေသးတယ္။ ဓါတ္ပံုေတြ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြ ေတာင္း၊ ဟိုဘက္ေရာ ဒီဘက္ေရာ အီးေမးလ္ေတြ ပို႕ေပး၊ ၾကားထဲက ငထြားခါးနာရၿပီး အလုပ္ေတြေတာင္ မ်ားကုန္တယ္။ အားလံုး အိုေခၿပီ ဆုိေတာ့ ကိုယ္ေတာ္က ရန္ကုန္ဆင္းၿပီး လာၾကည္႕တယ္။ သူလည္း သေဘာက်တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဆင္ေျပာင္ႀကီး အၿမီးက်မွ တစ္ပါေလေရာ။ အေမရိကားမွာေနတဲ့ သူ႕အဖိုးက ကန္႕ကြယ္တယ္တဲ့။ မိန္းခေလးက ေခြးႏွစ္ဖြားျဖစ္လို႕ မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ အဖိုးႀကီးရဲ႕ ေခၽြးမတစ္ေယာက္လည္း ေခြးႏွစ္ဖြားပဲ။ အဲဒီေခၽြးမက ရန္လိုၿပီး ေဟာင္ဖြာဖြာ လုပ္တတ္လို႕ ေခြးႏွစ္ဖြား မယူရဘူးဆိုၿပီး ဖုန္းဆက္ တားပါေလေရာ။ အဲဒါနဲ႕ အဲဒီဇာတ္လမ္းေလး ပလံုသြားတယ္။
အဲဒီဇာတ္လမ္း ပလံုသြားေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို အမ်ိဳးေတြက စီစဥ္ေပးၾကတယ္။ ရန္ကုန္က ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ သမီးနဲ႕ ခ်ိတ္ေပးတယ္။ ဟိုတယ္ကို သြား၊ ညစာေတြ စား၊ စကားေတြ ေျပာ၊ အိုေခ စိုေျပလို႕။ မိန္းခေလးကလည္း ေခ်ာပါတယ္။ ပညာတတ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ထံုးစံအတုိင္း ဘုံေက်ာင္းမွာ စာသြားခ်ေတာ့ အဲဒီတစ္ေယာက္ကို ယူရင္ မိသားစုထဲက အသက္ႀကီးႀကီး ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ထြက္ပါမယ္ဆိုလုိ႕ တပ္ေခါက္သြားရတယ္။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ သူ႕အဖိုး ေသမွာစိုးလို႕ မယူရဲေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီမိန္းခေလးကို မယူပဲ တျခားတစ္ေယာက္နဲ႕ ယူလည္း အသက္ႀကီးႀကီး ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းက ထြက္ခ်ိန္တန္ရင္ ထြက္မွာပဲေလ။ ဘာေတြ အယူသီးေနၾကလည္း မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ ျပန္တုန္းက အိမ္မွာလည္း မာမားနဲ႕ စကားစပ္မိရင္း ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာအေၾကာင္း ျငင္းၾကေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္ဘက္ မျဖစ္ရဘူးဆိုတဲ့ ေမြးရက္ေတြ အေၾကာင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အယံုအၾကည္ မရိွေၾကာင္း အဆို တင္သြင္းေတာ့ မာမားက သိပ္သေဘာက်ပံု မရဘူး။ ေရွးထံုးလည္း မပယ္နဲ႕ ေစ်းသံုးလည္း မလြယ္နဲ႕ဆိုၿပီး ေျပာေနေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခ်က္က်လက္က် ေျဖရွင္းခ်က္ မထုတ္ႏိုင္ေသးေတာ့ ဆက္ျငင္းမေနေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္မွာရိွတုန္းက လမ္းမေတာ္ဘက္ကို ေရာက္သြားရင္း သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ဘက္ သြားလိုက္တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္တစ္ပါး သီတင္းသံုးေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡ၊ ဌာနမွဴးပါ။ အဲဒီတကၠသိုလ္က မရမ္းကုန္း စြယ္ေတာ္ဘုရားနားမွာ ရိွပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကို ဦးခ်ကန္႕ေတာ့ၿပီး စိတ္ထဲမွာ က်လိက်လိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ အေၾကာင္းကို ေမးေလွ်ာက္လိုက္တယ္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ အိမ္ေထာင္ဘက္ကို ဘယ္လို ေရြးရမလဲေပါ့။ ဆရာေတာ္က မိန္႕ေတာ္မူတယ္။ အိမ္ေထာင္ဘက္ ပါရမီျဖည္႕ဘက္ဆိုတာ အေတာ္ကို အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ ဆိုတာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ မပါပါဘူးတဲ့။ ပါရမီျဖည္႕ဘက္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာေတာ္မူခဲ့တာက... သမၼာသတၱ၊ သမၼာစိတၱ၊ သမၼာသီလ ဆိုၿပီး အေၾကာင္းအရာ ၃ မ်ိဳးနဲ႕ ျပည္႕စံုရမယ္တဲ့။
သမၼာသတၱ = တူညီေသာ ယံုၾကည္မွဳ ရိွရမယ္...
သမၼာစိတၱ = တူညီေသာ စိတ္ႏွလံုး ရိွရမယ္...
သမၼာသီလ = တူညီေသာ အက်င့္ျဖဴစင္မွဳ ရိွရမယ္... အဲဒီ ၃ မ်ိဳး တူညီျပည္႕စံုရင္ ပါရမီျဖည္႕ဘက္ ျဖစ္ၿပီတဲ့။
ေလာကမွာ လင္မယား ၄ မ်ိဳးရိွတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဆရာေတာ္က ေဟာေသးတယ္။
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
နတ္သားနဲ႕ တူေသာ လင္ဆိုတာ လင့္၀တၱရားေတြ ေက်ပြန္ၿပီး မယားအေပၚမွာ ေစာင့္ေရွာက္ ေဖးမ ၾကင္နာတဲ့ ေယာက်ာ္းကို ဆုိလိုတာပါ။ နတ္သမီးနဲ႕တူေသာ မယားဆိုတာ မယား၀တၱရားေတြ ေက်ပြန္ၿပီး ခင္ပြန္းအေပၚမွာ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာ ျဖည္႕ဆည္းေပးတဲ့ မိန္းမကို ဆိုလိုတာပါ။ လူေသဆိုတာကေတာ့ လူေသေကာင္လုိပဲ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာမွဳေတြ မရိွ၊ ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ခ်င္ မကိုင္ခ်င္၊ အပ်င္းေတြ တစ္ၿပီး ၀တၱရားေတြ လစ္ဟင္းေနတာမ်ိဳးပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူေသလင္မယားမ်ိဳး မျဖစ္ေစပဲ နတ္သားနတ္သမီး လင္မယားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံေနထိုင္ အားထုတ္ရင္လည္း အိမ္ေထာင္ဘက္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကမွာပါပဲတဲ့။
ဆရာေတာ္ ေဟာျပလိုက္ေတာ့လည္း အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးတဲ့ကိစၥ ရွင္းသြားတာပဲ။ မွဳန္၀ါး၀ါး ျမင္ကြင္းေတြ ၾကည္လင္သြားတယ္။ မာတာမိခင္ကို ေျပလည္ေခ်ပ လမ္းျပဖုိ႕ စကားအႏွစ္ေတြ ရလိုက္တယ္။ တစ္ေန႕ေန႕ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဲဒီဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ အယူက ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သပြတ္အူလို လာရွဳပ္ေနႏိုင္တယ္။ ေန႕မတည္႕ နံမတည္႕ဆိုတာႀကီးေၾကာင့္ ခ်စ္ရဲ႕နဲ႕ေ၀းခဲ့ရတဲ့ ခ်စ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရိွကုန္ၿပီလဲ။ တခ်ိဳ႕အယူအဆေတြဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ မသိပဲ ေလသံၾကား ဖမ္းတရားနာေနၾကတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြကို ခံရတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္အလွည္႕မွာေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္ ေ၀းရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး လံုး၀ အျဖစ္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခုကတည္းက ေသခ်ာရွင္းလင္းေအာင္ ေမးျမန္းထားတာေပါ့ကြယ္။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အေမရိကားက အစ္ကို ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး မိန္းမရွာေနရတာကို ျမင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိထဲမွာ ၀က္သိုးႀကီးကို ပိုေတာ္တယ္လုိ႕ ျမင္မိလာတယ္။ အစ္ကိုခင္မ်ာ... ၀က္ပ်ိဳမေတြ ရိွတဲ့ၿခံေတြကို ဂါလီႀကီးစီးၿပီး သြားေနရေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ မေရာက္ရွာဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းက ျမင္ခဲ့တဲ့ ၀က္သိုးႀကီးနဲ႕ ယွဥ္လုိက္ရင္ သူက ညံ႕ေနသလားပဲဗ်ာ။ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ၀က္ေတြက အယူမသီးဘူးေလ။
တစ္ရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းဆီ အသြား လမ္းတ၀က္မွာ ၀က္သိုးႀကီးတစ္ေကာင္ကို ဂါလီေပၚမွာ တင္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဂါလီဆိုတာ ဆိုက္ကားလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူစီးဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ ပစၥည္းတင္ဖို႕ပါ။ ၀က္ပိုင္ရွင္ကလည္း ဂါလီေဘးကေန လုိက္လာတယ္။ ရထားလမ္းေဘးက လူသြားလမ္းေလးကို ဂါလီႀကီး တြန္း၀င္လာေတာ့ လူေတြေတာင္ သြားရလာရ ခက္ကုန္တယ္။ ဂါလီေပၚက ၀က္သိုးကလည္း ၿငိမ္ၿငိမ္မေနေတာ့ ဂါလီလည္း ယိမ္းထိုးေနတာပါပဲ။ ၀က္ၿခံတစ္ခု အေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ဂါလီ ရပ္သြားတယ္။ အဲဒီၿခံထဲမွာက ၀က္မတစ္ေကာင္ ရိွေနတယ္။ လူေတြက ၀က္သိုးႀကီးကို မႏိုင္မနင္း၀ိုင္းၿပီး မၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀က္မၿခံထဲ ထည္႕လိုက္တယ္။ အဲဒီလို ၀က္မဂၤလာေဆာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့ ၀က္ကေလးေတြ ေမြးလာရင္ ၀က္သိုးပိုင္ရွင္လည္း အခ်ိဳးက် ေ၀စုရတယ္ ဆိုပဲ။
ဟိုတေလာက အေမရိကားမွာေနတဲ့ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ျပန္ၿပီး ဇနီးေလာင္း ရွာတယ္။ ထံုးစံအတုိင္း နီးရာနီးရာ စပ္ၾကဟပ္ၾကေပါ့။ ညီျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကိုလည္း အကူအညီ လွမ္းေတာင္းလို႕ ၀ုိင္တီယူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ညီမနဲ႕ေတာင္ ခ်ိတ္ေပးလိုက္ေသးတယ္။ ဓါတ္ပံုေတြ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြ ေတာင္း၊ ဟိုဘက္ေရာ ဒီဘက္ေရာ အီးေမးလ္ေတြ ပို႕ေပး၊ ၾကားထဲက ငထြားခါးနာရၿပီး အလုပ္ေတြေတာင္ မ်ားကုန္တယ္။ အားလံုး အိုေခၿပီ ဆုိေတာ့ ကိုယ္ေတာ္က ရန္ကုန္ဆင္းၿပီး လာၾကည္႕တယ္။ သူလည္း သေဘာက်တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဆင္ေျပာင္ႀကီး အၿမီးက်မွ တစ္ပါေလေရာ။ အေမရိကားမွာေနတဲ့ သူ႕အဖိုးက ကန္႕ကြယ္တယ္တဲ့။ မိန္းခေလးက ေခြးႏွစ္ဖြားျဖစ္လို႕ မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ အဖိုးႀကီးရဲ႕ ေခၽြးမတစ္ေယာက္လည္း ေခြးႏွစ္ဖြားပဲ။ အဲဒီေခၽြးမက ရန္လိုၿပီး ေဟာင္ဖြာဖြာ လုပ္တတ္လို႕ ေခြးႏွစ္ဖြား မယူရဘူးဆိုၿပီး ဖုန္းဆက္ တားပါေလေရာ။ အဲဒါနဲ႕ အဲဒီဇာတ္လမ္းေလး ပလံုသြားတယ္။
အဲဒီဇာတ္လမ္း ပလံုသြားေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို အမ်ိဳးေတြက စီစဥ္ေပးၾကတယ္။ ရန္ကုန္က ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ သမီးနဲ႕ ခ်ိတ္ေပးတယ္။ ဟိုတယ္ကို သြား၊ ညစာေတြ စား၊ စကားေတြ ေျပာ၊ အိုေခ စိုေျပလို႕။ မိန္းခေလးကလည္း ေခ်ာပါတယ္။ ပညာတတ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ထံုးစံအတုိင္း ဘုံေက်ာင္းမွာ စာသြားခ်ေတာ့ အဲဒီတစ္ေယာက္ကို ယူရင္ မိသားစုထဲက အသက္ႀကီးႀကီး ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ထြက္ပါမယ္ဆိုလုိ႕ တပ္ေခါက္သြားရတယ္။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ သူ႕အဖိုး ေသမွာစိုးလို႕ မယူရဲေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီမိန္းခေလးကို မယူပဲ တျခားတစ္ေယာက္နဲ႕ ယူလည္း အသက္ႀကီးႀကီး ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းက ထြက္ခ်ိန္တန္ရင္ ထြက္မွာပဲေလ။ ဘာေတြ အယူသီးေနၾကလည္း မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ ျပန္တုန္းက အိမ္မွာလည္း မာမားနဲ႕ စကားစပ္မိရင္း ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာအေၾကာင္း ျငင္းၾကေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္ဘက္ မျဖစ္ရဘူးဆိုတဲ့ ေမြးရက္ေတြ အေၾကာင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အယံုအၾကည္ မရိွေၾကာင္း အဆို တင္သြင္းေတာ့ မာမားက သိပ္သေဘာက်ပံု မရဘူး။ ေရွးထံုးလည္း မပယ္နဲ႕ ေစ်းသံုးလည္း မလြယ္နဲ႕ဆိုၿပီး ေျပာေနေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခ်က္က်လက္က် ေျဖရွင္းခ်က္ မထုတ္ႏိုင္ေသးေတာ့ ဆက္ျငင္းမေနေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္မွာရိွတုန္းက လမ္းမေတာ္ဘက္ကို ေရာက္သြားရင္း သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ဘက္ သြားလိုက္တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္တစ္ပါး သီတင္းသံုးေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡ၊ ဌာနမွဴးပါ။ အဲဒီတကၠသိုလ္က မရမ္းကုန္း စြယ္ေတာ္ဘုရားနားမွာ ရိွပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကို ဦးခ်ကန္႕ေတာ့ၿပီး စိတ္ထဲမွာ က်လိက်လိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ အေၾကာင္းကို ေမးေလွ်ာက္လိုက္တယ္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ အိမ္ေထာင္ဘက္ကို ဘယ္လို ေရြးရမလဲေပါ့။ ဆရာေတာ္က မိန္႕ေတာ္မူတယ္။ အိမ္ေထာင္ဘက္ ပါရမီျဖည္႕ဘက္ဆိုတာ အေတာ္ကို အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ ဆိုတာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ မပါပါဘူးတဲ့။ ပါရမီျဖည္႕ဘက္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာေတာ္မူခဲ့တာက... သမၼာသတၱ၊ သမၼာစိတၱ၊ သမၼာသီလ ဆိုၿပီး အေၾကာင္းအရာ ၃ မ်ိဳးနဲ႕ ျပည္႕စံုရမယ္တဲ့။
သမၼာသတၱ = တူညီေသာ ယံုၾကည္မွဳ ရိွရမယ္...
သမၼာစိတၱ = တူညီေသာ စိတ္ႏွလံုး ရိွရမယ္...
သမၼာသီလ = တူညီေသာ အက်င့္ျဖဴစင္မွဳ ရိွရမယ္... အဲဒီ ၃ မ်ိဳး တူညီျပည္႕စံုရင္ ပါရမီျဖည္႕ဘက္ ျဖစ္ၿပီတဲ့။
ေလာကမွာ လင္မယား ၄ မ်ိဳးရိွတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဆရာေတာ္က ေဟာေသးတယ္။
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
နတ္သားနဲ႕ တူေသာ လင္ဆိုတာ လင့္၀တၱရားေတြ ေက်ပြန္ၿပီး မယားအေပၚမွာ ေစာင့္ေရွာက္ ေဖးမ ၾကင္နာတဲ့ ေယာက်ာ္းကို ဆုိလိုတာပါ။ နတ္သမီးနဲ႕တူေသာ မယားဆိုတာ မယား၀တၱရားေတြ ေက်ပြန္ၿပီး ခင္ပြန္းအေပၚမွာ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာ ျဖည္႕ဆည္းေပးတဲ့ မိန္းမကို ဆိုလိုတာပါ။ လူေသဆိုတာကေတာ့ လူေသေကာင္လုိပဲ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာမွဳေတြ မရိွ၊ ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ခ်င္ မကိုင္ခ်င္၊ အပ်င္းေတြ တစ္ၿပီး ၀တၱရားေတြ လစ္ဟင္းေနတာမ်ိဳးပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူေသလင္မယားမ်ိဳး မျဖစ္ေစပဲ နတ္သားနတ္သမီး လင္မယားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံေနထိုင္ အားထုတ္ရင္လည္း အိမ္ေထာင္ဘက္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကမွာပါပဲတဲ့။
ဆရာေတာ္ ေဟာျပလိုက္ေတာ့လည္း အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးတဲ့ကိစၥ ရွင္းသြားတာပဲ။ မွဳန္၀ါး၀ါး ျမင္ကြင္းေတြ ၾကည္လင္သြားတယ္။ မာတာမိခင္ကို ေျပလည္ေခ်ပ လမ္းျပဖုိ႕ စကားအႏွစ္ေတြ ရလိုက္တယ္။ တစ္ေန႕ေန႕ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဲဒီဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ အယူက ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သပြတ္အူလို လာရွဳပ္ေနႏိုင္တယ္။ ေန႕မတည္႕ နံမတည္႕ဆိုတာႀကီးေၾကာင့္ ခ်စ္ရဲ႕နဲ႕ေ၀းခဲ့ရတဲ့ ခ်စ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရိွကုန္ၿပီလဲ။ တခ်ိဳ႕အယူအဆေတြဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ မသိပဲ ေလသံၾကား ဖမ္းတရားနာေနၾကတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြကို ခံရတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္အလွည္႕မွာေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္ ေ၀းရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး လံုး၀ အျဖစ္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခုကတည္းက ေသခ်ာရွင္းလင္းေအာင္ ေမးျမန္းထားတာေပါ့ကြယ္။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အေမရိကားက အစ္ကို ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး မိန္းမရွာေနရတာကို ျမင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိထဲမွာ ၀က္သိုးႀကီးကို ပိုေတာ္တယ္လုိ႕ ျမင္မိလာတယ္။ အစ္ကိုခင္မ်ာ... ၀က္ပ်ိဳမေတြ ရိွတဲ့ၿခံေတြကို ဂါလီႀကီးစီးၿပီး သြားေနရေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ မေရာက္ရွာဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းက ျမင္ခဲ့တဲ့ ၀က္သိုးႀကီးနဲ႕ ယွဥ္လုိက္ရင္ သူက ညံ႕ေနသလားပဲဗ်ာ။ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ၀က္ေတြက အယူမသီးဘူးေလ။
43 comments:
Match making ဆိုတာၿမင္တာနဲ႕ ဒုန္းေၿပးလာတာ။ ကယ္ပါဦးဆရာဂ်ဴလိုင္ရယ္။
ကြ်န္ေတာ္လဲ တ႐ုတ္မေလးတစ္ေယာက္ကို ၾကိဳက္မိတာ ငါးပါးေမွာက္ေနလို႕။
အီး ဟီး...
ဗ်ာ... ကၽြန္ေတာ္လည္း မကယ္ႏိုင္ဘူး ခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တရုတ္မေလးပဲ ႀကိဳက္တာ ခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က ငါးပါးတင္ မကဘူး ၁၈၁၈ လည္း ေမွာက္တယ္။ ေဘာနပ္စ္လည္း ေမွာက္တယ္။ အိမ္မွာ အေပါဆံုးက ဖုန္းကဒ္ေတြ ျဖစ္ေနၿပီဗ်ာ။
ေရာ္ ဟိုက သူ႕ကယ္ခိုင္းတာ သူကပါေရာျပီး ညည္းျပေနတယ္.. အင္း ႀကြားတာလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ေလ.. သူက ဂါလီစီးတဲ႕ ဝက္သိုးမဟုတ္ေႀကာင္း.. ဒါနဲ႕ စကားပံုေျပာင္းဦးမွ..
ဝက္သိုး ႀကိဳးျပတ္ဆိုျပီး ;P :D
ၿပီးခဲ့တဲ့ post မွာ 2010 ေမွ်ာ္တယ္ဆိုတာက ဒီကိစၥနဲ႔မ်ား ဆိုင္ေနေလမလား။
ခုတေလာ post ေတြ ဖတ္ၿပီးရင္ သီခ်င္းေတြ ေခါင္းထဲေရာက္ေရာက္ေနတယ္။
ကို july ေရးတာ ဖတ္ၿပီး ဗဒင္ သီခ်င္းေတာင္ သတိရလိုက္ေသး။ "တို႔ႏွစ္ေယာက္ထက္ပဲ ေဗဒင္ဆရာဟာ ပိုသိႏိုင္မလား" ဆိုတာ။ ဒီအတိုင္းသာ ဆင္းသြားလိုက္ပါ ကို july ရယ္။
ကၽြန္မက ေမ်ာက္ ႏွစ္ဖြား။ ဆိုေတာ့ ဒီ post ထဲက အဖိုးလိုဆို ဒီေကာင္မေလး ၿငိမ္ၿငိမ္ေနမွာမဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ပယ္ခံရႏိုင္တယ္
:(
တို႕က ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာ ထဲကနဲ႕ယူပါတယ။္ အဆင္ေၿပလုိက္သမွ ေၿပပါတယ။္ ယူတံုးကေတာ႕ခပ္ေႀကာက္ေႀကာက္ဘဲ. .ယူခ်င္တာနဲ႕ယူလုိက္တယ္။ ကုိယ္က ယူခ်င္တာကုိး။ ဘာမွၿပသာနာမရွိပါဘူး.
အရူးအမဲသားေက်ြးမိ (ဟမ္)
ေတာ္ေတာ္ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေတြးတယ္.....
အဲဒီအမ်ိဳးအကိုေရာ ဘာႏွစ္ဖြားလဲ ေျပာျပ... တုိ႕မွာလဲ တူမေတြ ရွိေနတယ္ ဟဟ
မခင္ဦးေမ အရမ္းမေျပာနဲ႕ေလ...
ကေလးေတြ အတုယူမွားေနမယ္ ... သူတုိ႕လဲ အရူးအမဲသားစားမိ (ဟမ္းးးး)
ကုိဇူလုိင္ေရ..
အယူမသီးဘူးဆုိလည္း ယူေတာ့ဗ်ာ..
ခင္မင္စြာျဖင့္
သီဟသစ္
လူပ်ဳိၾကီးေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနေနတာကုိ မနာလုိသူ :D
က်ေနာ္ကေတာ့သံဃာစင္ပါေမွာက္ခဲ့ရပါေၾကာင္း :P
Yeah! that is the rule of chinese family. I am facing this problem :(
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
လူေသနဲ႕တူေသာ လင္၊ လူေသနဲ႕ တူေသာ မယား
နတ္သားနဲ႕တူေသာ လင္၊ နတ္သမီးနဲ႕ တူေသာ မယား
0 & 0 = 0
0 & 1 = 0
1 & 0 = 0
1 & 1 = 1
just revising old-time lesson. :D
ေဗဒင္ဆရာကို တိုင္ပင္ပါ။ ေဗဒင္ကို ေဗဒင္နဲ႕ ျပန္တိုက္ပါ။ ေကာင္းကြက္ဆုိတာ ရွာရင္ ရပါတယ္။ ေဗဒင္ဆရာကို လိုခ်င္တာ ကိုယ့္ဖက္ ဆြဲေဟာခိုင္းလို႕ ရပါတယ္။
hi 5! အစ္ကို 100% Agree! ;)
ဒီပိုစ့္ေလးကို ေကာ္ပီကူးျပီးသိမ္းထားတယ္။ကုိယ္တုိင္လည္း သံုးလံုးရ သူမ်ားကိုလည္း ေဖာလိုရ အဲ ရွင္းျပလို႔ရေအာင္လို႔ပါ...
ေက်းဇူး...။
ကို ဂ်ဳလို္င္ ေရ
ဒါဆို ေမေလး ကေတာ႔ နတ္သမီးနဲ႔ တူေသာ မယား ၿဖစ္ႏိုင္တာေပါ႔ (ၾကဳံၾကြား) ခ်စ္သူက ၾကည္ႏူးရိပ္မွာ လာေနရင္ ေၿပာပါတယ္...
တရုတ္မေလးကို ၾကိဳက္တာ ဘာလို႔ ငါးပါးေမွာက္တာ လဲ ေမေလးလဲ တရုတ္မ စစ္စစ္ ေနာ္ ေရေတာင္ မေရာဘူး
ၿမန္မာၿပည္ က တရုတ္မေလးေတြက စိတ္ထားႏူးညံပါတယ္ေနာ္
ခင္တဲ႔
ေမေလး
ဘယ္လိုပဲရွာရွာ
ဘာပဲလုပ္လုပ္
ဖူးစာပါမွညားက်တာပဲမဟုတ္လား..
ကံထားရာေန
ကံေစရာသြားၿပီး
ကံေပးစားတဲ့ မိန္းမပဲေစာင့္ယူေတာ့မယ္
ခင္မင္ေလးစားစြာၿဖင့္
ဖိုးစိန္
ေဗဒင္ဆိုတာက မမွန္၊ မွန္ ဆိုတာ တိုက္ဆိုင္တဲ့အခ်ိန္မွ သိတတ္တယ္။
တိုင္ဆိုင္မႈ မရွိရင္ မမွန္ဘူးပဲ။
ဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။
ေဘာင္ ဆိုတာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ့္ဘာသာ ခ်ဳပ္တဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ပါ။
မင့္ တရုတ္မေလး က ဘာႏွစ္ဖြားတုန္း..း)
ဘာေန႕သမီးတုန္း..း)
အမွန္ပဲ၊ အခုေခတ္မွာေတာ႔ ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိသင္႔ေတာ႔ပါဘူး။ ေခြးႏွစ္ဆိုတာနဲ႔ မယူရဲဘူးဆိုေတာ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတဲ႔ အေရးႀကီးတဲ႔ အရာကို သူတို႔ ေမ႔မ်ား သြားသလား။
ကိုဂ်ဴလိုင္ကေတာ႔ အေမကျဖင္႔ မကန္႔ကြက္ရေသး၊ ဘုန္းႀကီး ေျပးေမးထားၿပီဆိုတဲ႔ အေပါက္ပဲ။ အမတို႔လဲ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ေဗဒင္ေတြ ဘာေတြ ဘာမွကို မေမးဘူး ေအးေရာ။ ကိုယ္႔ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳကို သူတို႔က ကိုယ္႔ထက္ ပိုသိႏိုင္မွာမို႔လို႔လားေလ။
ကိုဂ်ဴလိုင္လည္း နတ္သမီးနဲ႕တူေသာ . . . အမ်ိဳးသမီးနဲ႕ ျမန္ျမန္အဆင္ေျပပါေစရွင္
ဟားဟား ဝက္ေလာကကို roll ျမွင္႔ေပးတဲ႔ ကိုဂ်ဴလိုင္ပဲ
ဒီပို႔စ္ကို အကိုဝမ္းကြဲဖတ္မိရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ
တယ္လဲ အေျမာ္အျမင္ေတြၾကီးေနပါလား။ ၾကိဳကန္လို႔ရေအာင္ ခုထဲက အခ်က္အလက္ေတြ ရွာေနတယ္ေပါ႔။ ခြိခြိ
ကိုဂ်ဴလိုင္ေရ.. က်မတို႔က လင္မယားက အင္းဝ ပဲ... သူမ်ားေတြကေျပာၾကတယ္.. တနဂၤေႏြနဲ႔ ဗုဒၶဟူးယူရင္ အုန္းေတာင္မေႏြးဘူးတဲ့ .. အယူအဆမရွိလို႔ ယူလိုက္တာပဲ ... ရန္ျဖစ္လိုက္ ျပန္ခ်စ္လိုက္နဲ႔ အခုဆို သမီးႏွစ္ေယာက္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးေနပါၿပီ... ဆရာေတာ္ေျပာတာအမွန္တရားပါပဲ... တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နားလည္မႈက အဓိကပဲေလ..
အိမ္မွာ အေပါဆံုးက ဖုန္းကဒ္တဲ့။
သာမီးတို႕ကေတာ့ ဒီလိုပဲ ေဗဒင္ ေန႕နံမေမးပဲ ယူပစ္လိုက္တာပဲ....။
ထိုင္းမွာလည္း ဟိုနုိင္ငံက ျမန္မာမစြံၾကီးေတြ လာလာရွာၾကတယ္ ပါပါသြားၾကတာေတြရွိတယ္ ေနာက္ ျမန္မာျပည္က မိဘေတြ လာပို႕ေပးတာလဲ ရွိတယ္တဲ့ ရယ္ရတယ္ေနာ္
ခုမွ ခုမွ အယူမသီးနဲ႕ေလးဘာေလးနဲ႕...
အရင္ကသာ အခုလို အသိေလး ေစာေစာရခဲ့ရင္ ခ်ိန္သီး၊ ေပပင္ ဘ၀က လြတ္ေလာက္ေရာေပါ့ကြယ္...
မင့္ မာမား ေျပာစကားနားေထာင္ ေကာင္ေလး၊ မမွားဘူးေပါ့ကြယ္... ငွက္ ငွက္...
အဲဒီလကၤာေလးဟာ ေဗဒင္ကိန္းခန္းမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ဌာနပမာဏရန္ တနည္းအားျဖင့္ ခုိင္ၿမဲရွည္ၾကာေသာ၊ အင္အားျပင္းထန္ေသာ ရန္တြဲေတြကို စပ္ဆိုထားတဲ့ လကၤာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြးဖို႔ သံုးတယ္ဆိုတာ ေဗဒင္ပညာကုိ ေရွးထံုးစဥ္လာနဲ႔၊ ေရာေထြးယူဆသြားတဲ့အတြက္သာ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဥပမာ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ့ရုိးရာ သံုးတန္ေပၚနိစ္မွာ၊ ေနာက္.. ဆန္းက်မ္းေဗဒင္မွာ အဲဒီရန္တြဲေတြ အင္းဝဆိုပါေတာ့။ အဲဒီ အင္းဝ ၁-၄ အတြဲဟာ နိစ္၊ ျပဌာနဆုိးေတြမွာ ရပ္တည္လာတဲ့အခါ ရန္မ်ားတာ၊ အတုိက္အခံျပဳတာ၊ အင္အားႀကီးမားတဲ့ရန္နဲ႔ ရင္ဆုိင္ရတာေတြ ႀကံဳလာရတတ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလကၤာေလးဟာ အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြးတာနဲဲ႔ တုိက္ရုိက္မပက္သက္တဲ့အျပင္၊ ဒီလကၤာတစ္ခုကိုပဲ ႏူတ္ထဲစြဲၿပီး၊ မတည့္ဘူး။ မယူနဲ႔။ ေဝးေဝးေရွာင္။ .. လို႔ ဆုိခဲ့ရင္ ဒါသာ လံုးဝအေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အယူအဆသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဗဒင္ပညာမွာ ဥစၥာလုိ ရန္ၿဂိဳဟ္ရွာဆုိတဲ့ ဓာတ္ရုိက္ဓာတ္ဆင္ ပညာခန္းေလးတစ္ခုလဲ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီ ဓမာ၊ ေသာက၊ အင္းဝ၊ ရာဇာ မတည့္ဘူး လို႔ လာေျပာခဲ့ရင္.. ကိုဂ်ဴလိုင္ေရ။ က်ေနာ္ေျပာသလို စီးပြား ဥစၥာေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ရန္ၿဂိဳဟ္ရွာတဲ့အေနနဲ႔ ရန္နံက်ေနတဲ့ ခ်စ္သူေလးကို တစ္သက္စာ လက္တြဲမယ္ေနာ္။ လို႔သာ ျပန္ရွင္းျပလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ။ ေအာ္.. အဲဒီလကၤာေလးအေပၚ ပံုေသစြဲလို႔ မရဘူးလို႔ ရွင္းျပလိုက္တာနဲ႔ ေဗဒင္ပညာအားလံုးဟာ အာပလာလို႔လည္း မယူလိုက္ပါနဲ႔ဦးေနာ္။ တကယ္တမ္း အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြးမယ္ဆုိရင္ ဟိႏၵဴနကၡတ္ပညာမွာ စည္းကမ္းခ်က္ေပါင္း ၁၂ ခ်က္ေတာင္မွ ရွိပါတယ္တဲ့။ ဒါကေတာ့ ဇာတာခ်င္းတုိက္ဆုိင္တဲ့ နက္ရႈိင္းတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာင္မွ အေသးစိတ္ေျပာျဖစ္ပါေတာ့မယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျမန္မာေတြ ႏူတ္စြဲေနတဲ့ လကၤာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေပၚယံအထင္အျမင္ေတြနဲ႔ လားလားမွ မဆုိင္ဘဲ နက္နဲတဲ့ပညာေတြရဲ႔ လမ္းစေတြကို မ်က္စပစ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းးးး။
ကိုဂ်ဴလိုင္ရ ၾကည့္လုပ္ေနာ္
မရီတာေတာ့ ခ်ိန္ေနျပီ :P
ဟိုက္..... ကိုဂ်ဴလိုင္ေၿပာမွ ဝက္ၿဖစ္ခ်င္လာၿပီ။
ကဲလာထား..... ကြ်န္ေတာ္လဲ အယူမသီးတဲ့ဝက္..... :P
သေဘာက်မိတဲ့အကို..ေတာ္လိုက္တာ
ေထာက္ခံပါတယ္
ေထာက္ခံပါတယ္
ေထာက္ခံပါတယ္
၁၈၁၈ ကဒ္ေတြပံုေနတယ္ဆိုပဲ ..ကဒ္နဲ့ တခုခုလဲလို့၇ခဲ့ရင္ ညီမကိုလည္းေၿပာပါ ညီမဆီမွာလည္း၁၈၁၈ ကဒ္ေတြအမ်ားၾကီးရယ္ .. ေဗဒင္နဲ့အေမ ေၿပာတာသာနားေထာင္ရရင္ လံုး၀ေသခ်ာပါတယ္ အပ်ိဳၾကီးၿဖစ္ၿပီ :)
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ..အစ္ကို... း)..ဒါနဲ႔ အစ္ကိုေကာ ၀က္သိုးၾကီးထက္ သာျပီလား.. ဟီးဟီး.....
ေၾသာ္ ... မယူခ်င္တဲ့လူေတြ အေၾကာင္းရွာလုိ႕ရေအာင္ ထားထားစမ္းပါဦး။ အေသမတုိက္ဖ်က္လိုက္ၾကပါနဲ႕။
၀က္ေတြကေတာ့ အယူမသီးဘူးေလ။
ကိုဂ်ဴလိွဳင္လည္း အယူမသီးဘူးထင္ပါတယ္။
ေပးမယ္ ေၿပာထားတာေလး လာပို ့တယ္ေနာ္။
စိတ္ကူးေလးနဲ ့မွန္းႀကည့္
လူရွိန္မွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
တစ္တစ္ခြခြၾကီးကုိ ဥပမာေပးလုိက္တယ္ေပါ့..။
ေကာင္းပါ့ဗ်ာ.. ဟုတ္တယ္ဗ် အထူးသၿဖင့္ ၿမန္မာေတြ အရမ္းအယူသီးတတ္ၾကတယ္ ေခတ္ေနာက္က်တာလဲ ပါခ်င္ပါမွာေပါ့၊ ခုေခတလူငယ္ေတြကေတာ့.... အင္း ..ေခတ္မွီ
တယ္ေပါ့ဗ်ာ... တခ်ဳိ႕႔ဆုိ လြန္ေတာင္လြန္ေနၾကတာဗ်...။
ဒိုင္ယာရီတစ္ေယာက္ ၀က္မဟုတ္မခ်င္းေတာ့
:)
အင္း
ဘာေျပာရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ဘူး...
အကိုေရာ အဟီးးးး
ဟဟားးး
မီးမီးတို႔ကလည္း ၾကိဳက္ျပီဆိုမွေတာ႔ ေဗဒင္မေမးပဲယူ
လိုက္တာပဲ.. မလိုဘူးလားလို႔.. း)))
ဓမၼ ေသာကလည္း မယံုၾကည္ခဲ့ပါဘူး..
နားလည္ျခင္းနဲ႕စာနာ ညွာတာျခင္းကိုပဲ ယံုၾကည္ခဲ့တာ..
ေဗဒင္ေတာင္မေမးခဲ့ဘူး ယူခဲ့တာ း)
မွန္ေနပါေရာလား
ေဗဒင္သာယုံေနရရင္ေတာ႕... ေျပာမေျပာခ်င္ေတာ႕ပါဘူး.... :(
ေတြးတတ္လိုက္တာေနာ္ . ဘာပဲေျပာေျပာဖတ္လို႕ေကာင္းပါတယ္
Post a Comment