.:: Download Myanmar Font (WinKalaw New Version) HERE ::.

Tuesday, February 26, 2008

Believe those Hero

သူတို႕ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ယံုပါတယ္။ သူတို႕ေတြ ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ...?

ဟုတ္ကဲ့... ျမန္မာျပည္က မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြကို ေျပာတာပါခင္ဗ်ာ။

လူတစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာေနၾကတယ္။ ပိုက္ဆံေပးမွ မီးသတ္ေပးၾကတယ္။ မီးသတ္ကားက ေရလဲ မပါလာဘူး။ မီးကိုျမင္ေနတာေတာင္ ကားက ေရမပတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕မီးသတ္ကားေတြ ေရမပတ္ပဲ ရပ္ထားတယ္။ မီးသတ္ေတြ မီးေလာင္ျပင္ထဲ မ၀င္ရဲဘူး။ မီးသတ္ကားေပၚမွာ မီးသတ္ရဲေဘာ္မေတြ႕ဘူး။ စံုပလံုစိေအာင္ ၾကားေနရတယ္။

မီးေလာင္ျပင္မွာ ရပ္ၾကည္႕ေနတဲ့ သာမန္လူတစ္ဦးအေနနဲ႕ ဒီလို အျမင္ေတြ ျမင္မိမွာ ယထာဘူတ က်ပါတယ္။ သူတို႕ေတြ မသိလို႕ နားမလည္လို႕ ဒီလို ေျပာၾကဆိုၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္အေနနဲ႕ ၂၀၀၅ ကေန ၂၀၀၇ ဧၿပီလ အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ေလာင္တဲ့ မီးေလာင္ျပင္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို အတြင္းစည္းထဲအထိ ၀င္ေရာက္ ကူညီဖူးေတာ့ ဒါေတြက မမွန္ဘူးဆိုတာ သိထားရပါတယ္။

ပိုက္ဆံေပးမွ မီးသတ္တယ္ဆိုတာက ကြၽန္ေတာ္ မ်က္စိေရွ႕မွာေတာ့ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ မႀကံဳဖူး မျမင္ဖူးေသးပါ။ ေလာင္ေနတဲ့ အိမ္ကို မၿငိမ္းပဲ ေဘးနားက ဘာမွ မေလာင္ေသးတဲ့ အိမ္ေတြကို ေရပတ္ေနတာက မီးကူးမွာကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္တာပါ။ ေလာင္ေနတဲ့အရာကို ေရေတြ ဖိေလာင္းေနလည္း ေလာင္စာအားေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာမွ အက်ိဳးမထူးပါဘူး။ မီးမေလာင္ေသးတဲ့ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကို ေရျဖန္းထားတဲ့အတြက္ ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုး ျပာက်ရမယ့္ ေဘးကို ကာကြယ္ေပးရာေရာက္ပါတယ္။

မီးသတ္ကားထဲမွာ ေရပါတယ္။ ဒါေတာင္ မီးသတ္ကားက မီးေလာင္ေနတဲ့ေနရာကို ေရာက္ေနတာေတာင္ ေရမပတ္ဘူး။ အဲဒီလုိ႕ ေျပာတဲ့ေက့စ္မွာေတာ့ မီးသတ္ကားေတြက ေရကို ပန္းထြက္လာေအာင္ ပတ္ဖို႕အတြက္ မီးသတ္စက္မွာ ေလေပါင္ခ်ိန္ျပည္႕ဖို႕ လိုပါတယ္။ ေလေပါင္ခ်ိန္ မျပည္႕မခ်င္း မီးသတ္ ပိုက္ေခါင္းက ေရပန္းထြက္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မီးေလာင္ျပင္က မီးသတ္စခန္းနဲ႕ အလွမ္းေ၀းတယ္ဆိုရင္ လာရာလမ္းမွာ ေလေပါင္ျပည္႕ေအာင္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ မီးေလာင္ျပင္လည္း ေရာက္ေရာ အဆင္သင့္ ေရပတ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မီးေလာင္တဲ့ေနရာနဲ႕ စခန္းက လွမ္းျမင္ရတဲ့ တစ္ေခၚစာ ေနရာမွာ ရိွရင္ ကားက မီးေလာင္ျပင္ကို ေရာက္ေနေပမယ့္ ေလေပါင္ခ်ိန္ျပည္႕ဖို႕ ထိုင္ေစာင့္ေနရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း မီးၿငိမ္းသတ္တာ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။

မီးသတ္ကားေတြ ေရမပါလာဘူး။ အဲဒါေက့စ္က်ေတာ့ ဒီလို ရိွပါတယ္။ ေနရာတစ္ခုမွာ မီးေလာင္ရင္ အဲဒီေနရာနဲ႕ အနီးဆံုးေနရာက မီးသတ္စခန္းေတြ စတင္လွဳပ္ရွားရပါတယ္။ မီးသတ္စခန္းက ရပ္ထားတဲ့ ကားတိုင္းမွာ ေရျဖည္႕ထားေလ့ မရိွပါဘူး။ မီးေလာင္ျပင္နား တ၀ိုက္မွာ ေရျဖည္႕တင္းဖို႕အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ နယ္ေျမခံ မီးသတ္စခန္းက စီစဥ္ေပးရပါတယ္။ မီးႀကီးလာတာနဲ႕အမွ် အျပင္စည္းက မီးသတ္စခန္းေတြပါ ထြက္ရပါတယ္။ တိုင္းမီးသတ္ဦးစီးက အကူယာဥ္ေတြ ထြက္ပါဆိုၿပီး စက္ထဲက အမိန္႕ေပးလိုက္တာနဲ႕ အျပင္စည္းက မီးသတ္ေတြ ထြက္လာပါၿပီ။ အဲဒီလို ထြက္လာတဲ့အခါက်ရင္လည္း အျပင္စည္းဆိုတဲ့အတိုင္း မီးေလာင္တဲ့ေနရာနဲ႕ အေတာ္ေလး အလွမ္းေ၀းတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ကေန ထြက္လာရတဲ့အတြက္ ေရသယ္လာဖို႕ထက္ မီးေလာင္ျပင္ ေရာက္ဖို႕ကို အဓိက ဦးစားေပးထားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မီးေလာင္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္နားေရာက္မွ ကားေတြကို ေရျဖည္႕ေလ့ ရိွၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ထြက္ပါလို႕ ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ ၿမိဳ႕နယ္မီးသတ္စခန္းက တာ၀န္က်ရဲေဘာ္ေတြ ကပ်ာကယာ အ၀တ္အစားလဲၿပီး ကမူးရူးထိုး ထြက္ရပါတယ္။ အ၀တ္အစားေတာင္ စခန္းမွာ လဲဖို႕အခ်ိန္မရပါဘူး။ သြားေနတဲ့လမ္းမွာပဲ ကားေပၚမွာ လဲ၀တ္ရတာပါ။ ထြက္လို႕ ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ မထြက္မိတဲ့ စခန္းက တိုင္းဦးစီးကို ထုေခ်လႊာတင္ရပါတယ္။

မီးသတ္ကားေတြ ေရမပတ္ပဲ လမ္းေဘးမွာ တန္းစီရပ္ထားၾကတယ္။ အဲဒီေက့စ္မွာေတာ့ မီးသတ္ကားတိုင္း ေရပတ္ဖို႕ မလိုပါဘူး။ တကယ္ ေရထြက္အားေကာင္းတဲ့ ကား ၂ စီး ၃ စီး ပတ္ေနၿပီဆိုရင္ အဲဒီနားမွာ ေနာက္ထပ္ ကားေတြက ေရထပ္ပတ္ဖို႕အတြက္ ကားရပ္စရာေနရာ မရိွေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ သူတို႕က ေရသယ္ေပးပါတယ္။ တကယ္ မီးသတ္ေနတဲ့ကားေတြကို ေနာက္ကေန ပိုက္ေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ဆက္ၿပီး ေရထည္႕ေပးေနပါတယ္။ အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ ေရဆက္တိုက္ ထည္႕ေပးမွပဲ ေရွ႕မွာ ဒိုင္ခံ ပတ္ေနတဲ့ကားမွာ ေရအလံုအေလာက္ ရမွာပါ။ အဲဒီလိုမွ မလုပ္ရင္ ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္နဲ႕ ေရကုန္သြားမွာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရမပတ္တဲ့ကားကို သြားၿပီး အျပစ္တင္လို႕ မရပါဘူး။ သူတို႕ေတြလည္း တာ၀န္ကုိယ္စီ ေက်ျပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတာပါ။

မီးသတ္ေတြ မီးေလာင္ျပင္ထဲ မ၀င္ရဲဘူး။ အဲဒါကိုလည္း စဥ္းစားၾကည္႕ရေအာင္ အသက္စြန္႕တယ္ဆိုတာ ေျပာေတာ့တာ အလြန္လြယ္တာပါ။ တကယ္လုပ္ၾကည္႕ရင္ မလြယ္ပါဘူးခင္ဗ်။ မီးသတ္သမားေတြလည္း အသက္စြန္႕ဖို႕အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ အခက္အခဲ ရိွမွာပါ။ မီးေလာင္ျပင္ထဲကို စြတ္ရြတ္ ၀င္လိုက္ရင္ မျမင္ရတဲ့ အႏၲရာယ္ေတြက ဆီးႀကိဳေနပါတယ္။ ေသခ်ာစူးစမ္းၿပီးမွ ၀င္ရတာပါ။ မီးခိုးေတြ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ အထဲမွာ အသက္ရႈရတာ ဘယ္ေလာက္ခက္သလဲ မ်က္စိေတြ ဘယ္ေလာက္စပ္သလဲ ဆိုတာကို ၀င္ဖူးတဲ့လူမွ သိမွာပါ။ အသက္ရွဴဖို႕ ေအာက္ဆီဂ်င္ဘူးေတြ ရိွေပမယ့္ အေရအတြက္က ကန္႕သတ္ခ်က္ ရိွေနပါတယ္။ မီးေလာင္ျပင္၀င္ေနတဲ့ မီးသတ္ရဲေဘာ္ အားလံုးအတြက္ လုံေလာက္မႈ လံုး၀ မရိွပါဘူး။ အဲဒါအျပင္ မီးေလာင္ျပင္ထဲကို ၀င္လို႕ရတဲ့ မီးသတ္၀တ္စံုလည္း မျပည္႕စံုပါဘူး။ စခန္းမွာ တာ၀န္က်ခ်ိန္ ၀တ္ဆင္တဲ့ သာမာန္ယူနီေဖာင္းေတြနဲ႕ မီးေလာင္ျပင္ထဲ ၀င္သြားရင္ ကိုယ္လံုးတီးျဖစ္သြားမွာပါ။ ႏိုင္လြန္ေတြက မီးနားေရာက္တာနဲ႕ တဖ်စ္ဖ်စ္ အသံထြက္ၿပီး အသားမွာ ကပ္ကုန္ပါတယ္။ မီးသတ္သမားေတြ ယူနီေဖာင္း အစံုအလင္ မရိွတဲ့အတြက္ သေဘာၤစက္ခန္းမွာ ၀တ္တဲ့ ဘြိဳင္လာစုေတြကို ၀တ္ၿပီး မီးေလာင္ျပင္ကို ၀င္ေနရပါတယ္။ ပစၥည္းကိရိယာ အစံုအလင္ ရိွရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕ တုိင္းျပည္က မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြလည္း သတၱိအရာမွာ မေခၾကပါဘူးေလ။

မီးသတ္ကားေပၚမွာ မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြ မေတြ႕ရပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ ကားတစ္စီးမွာ မီးသတ္ရဲေဘာ္ ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ေလာက္ပဲ လုိအပ္တာပါ။ ေရျဖည္႕တာေတြ ေရပိုက္သယ္တာေတြ မီးသတ္ပိုက္ေခါင္း တပ္တာျဖဳတ္တာေတြက အျခားသူေတြ လုပ္ေပးရင္လည္း ရပါတယ္။ မီးေလာင္ျပင္မွာ လုပ္အားေပးေနတဲ့ ၾကက္ေျခနီရဲေဘာ္၊ အရံမီးသတ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြ မီးသတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရသြားျဖည္႕တဲ့ မီးသတ္ကားေတြမွာ မီးသတ္ရဲေဘာ္ အမ်ားႀကီး ပါစရာ မလိုပါဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ျမင္ရလို႕ မီးသတ္ေတြ အလုပ္ မလုပ္ဘူး မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႕။ သူတို႕ေတြ မီးေလာင္ျပင္မွာ ဆိုင္ရာတာ၀န္ေတြကို လုပ္ေနၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေမာလို႕ပန္းလို႕ ခဏ နားေနတာလည္း ရိွၾကပါတယ္။ မီးဆိုတာ အေတာ္ပူတယ္ေလဗ်ာ။

ေနာက္ဆံုးပိတ္ ေျပာခ်င္တာက မီးေလာင္မႈ ႀကီးမားၿပီး မီးမၿငိမ္းသတ္ႏိုင္တာဟာ မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ တာ၀န္မဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္မွီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္ေနေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ျပကာကြယ္ေရးမွာ အလြန္အေရးပါလွတဲ့ မီးသတ္စနစ္ေတြ မီးသတ္ကိရိယာေတြ မီးသတ္ကားေတြကို အဆင့္ျမင့္တင္မႈ မလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့သူေတြရဲ႕ တာ၀န္ပါပဲ။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ အထပ္ျမင့္ေတြ ေဆာက္ၾကတယ္။ အထပ္ျမင့္ ၿငိမ္းသတ္တဲ့ မီးသတ္ကား အလံုအလာက္ မရိွပါဘူး။ မီးသတ္ ကိရိယာေတြ ၀တ္စံုေတြ မရိွပါဘူး။ ကဲ... ဘယ္သူမွာ တာ၀န္ရိွပါသလဲ...?

တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္က မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြဟာ သက္ဆုိင္ရာတာ၀န္ကို ေက်ျပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ အသံတိတ္ သူရဲေကာင္းေတြပါပဲ...

မီးေလာင္ျပင္မွ သူရဲေကာင္း မီးသတ္ရဲေဘာ္မ်ားကို ရည္ညႊန္းလွ်က္...

24 comments:

su wai said...

ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည္႔ရင္ေတာ႔ ဒီဘူတာပဲ ဆုိက္မွာပါ ကိုဇူလိုင္ရယ္…။ ဆုေ၀တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီး အဆင္မီဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာ အားလံုးအသိပါပဲ။ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကလို႔သာ ဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္သင္႔တဲ႔ ဆံုးရႈံးမႈေတြ ျဖစ္လာတာပါ။

Nyo Gyi said...

ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္ထဲ မွာ ေရးသလိုေပါ့ ...
မင္းဆိုးေတာ့ တိုင္းျပည္လည္း ကေမာက္ကမျဖစ္ရၿပီေလ။

http://bigbbrown.blogspot.com

Me said...

really good !! feel sorry !!

သဥၨာ - Thinzar said...

ဒီပို့စ္ေလးကိုဖတ္ျပီး တစ္ကယ္ ဗဟုသုတ ရလိုက္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက သူမ်ားေတြေျပာတာကိုဘဲ နားေထာင္ျပီး အဟုတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ မီးသတ္ရဲေဘာ္ေတြနဲ့ ပါတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြကို ေဖ်ာက္ပစ္လိုက္ပါျပီ။ :)

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

ေကာင္းတယ္ ဗ် ... ရွင္းျပမွ :D

ကိုရင္ေနာ္ခင္ေလးငယ္ said...

ေကာင္းတယ္ဗ်ာ..
ဗဟုသုတလည္း ရပါတယ္..

ေခတ္မွီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္ေနေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ျပကာကြယ္ေရးမွာ အလြန္အေရးပါလွတဲ့ မီးသတ္စနစ္ေတြ မီးသတ္ကိရိယာေတြ မီးသတ္ကားေတြကို အဆင့္ျမင့္တင္မႈ မလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့သူေတြရဲ႕ တာ၀န္ပါပဲ။

ဟုတ္လိုက္ေလ..

ေနေဒးသစ္ said...

တံုးတယ္ေျပာလည္း ခံရမွာပဲဗ်ာ .... ကိုဇူလိုင္ ေမးေျပာေမးေျပာေလး ေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ေမးခြန္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္လည္း အရင္က စဥ္းစားမိခဲ့ဖူးတယ္။ ဘာလို႕ မီးသတ္ကားေတြ ေရမပတ္ပဲ တန္းစီရပ္ေနတာလဲ ... ဘာလို႕ မီးသတ္ရဲေဘာ္က ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ပဲ ရွိရတာလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့ ... စဥ္းသာစဥ္းစားတာ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အေျဖမရပါဘူး ... ေမတၱာထိုင္ပို႕ၿပီး ျပန္လာတာပဲ မ်ားပါတယ္။ အခုေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္လိုေၾကာင့္ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိသြားၿပီဗ်ာ .. ေကာင္းေကာင္းလည္း နားလည္သြားၿပီ ... ၾကားဖူးတာေလး တစ္ခုက လူတစ္ေယာက္ဟာ ေန႕တစ္ေန႕ အတြက္ အသိဥာဏ္ပညာသစ္တစ္ခုကို အဲဒီေန႕မွာ ရရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ့ေန႕အတြက္ သူ အသက္ရွင္ ရပ္တည္လိုက္ရတာ ထိုက္တန္သတဲ့ .... ဒီေန႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အသိပညာသစ္တစ္ခု ရွိလိုက္တာပဲ ဗ်ိဳ႕ .... ေက်းဇူး ကိုဇူလိုင္ေရ ...

Phyo Maw said...

ယံုသင့္သေလာက္ကို ေျပာင္းယံုေတာ့မယ္။
:D

မိုးခါး said...

မသိတာေလးေတြ သိလိုက္ရပါတယ္ .. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကိုဇူလိုင္ ..

strike said...

မွတ္မိသေလာက္ေတာ႔ မီးသတ္ကားတစီးဟာၿဖန္းမွ်၃မိနစ္အတြင္းကားအတြင္းကေရကုန္ပါတယ္၊အမွန္မွာက မီးသတ္ကားကေရထည္႔ၿပီးေလွ်ာက္သြားေနရမွာမဟုတ္ဘူးဗ်၊
ေရေဘာင္ဘင္ခပ္အားနဲ႔မီးသတ္ကားေတြေမွာက္ကုန္တာပဲ၊
အနီးစပ္ဆံုးfire hydrantမွာေရထဲ႔၊ၿပန္လာ ပက္ ၿပန္ထဲ႔လုပ္ရမွာ၊တို႔တေတြဆီမွာေတာ႔ အစဥ္အေၿပဆံုးနည္းနဲ႔လုပ္ၾကရတာကိုး၊
၀င္ေငြ မရွိတဲ႔ဌာန ရွိေနေသးတာေတာင္ ကံေကာင္းဗ်ိဳ႔

ဂ်ဴနို said...

ရုိးသား ႀကိဳးစား စြန္ ့လြတ္ အနွစ္နာခံ လုပ္ႀကတဲ့သူေတြလည္း တၿခားေနရာ ဌာနေတြလိုမွာလိုပဲ ရွိမွာပါပဲ။

အက်င့္မေကာင္းတဲ့သူေတြလည္း ေနရာတိုင္းမွာရွိတာပါပဲ။

မီးသတ္အလုပ္ဟာ ေတာ္ေတာ္အႏၱရယ္ မ်ားတဲ့အလုပ္ပါ။ လံုေလာက္တဲ့သင္တန္းေတြ ကရိယာေတြ စက္ပစၥည္းေတြ မေထာက္ပ့ံ မၿဖည့္စည္းထားပဲ ဒီအလုပ္လုပ္ခိုင္းတာ လူသတ္ကြင္းထဲ လမ္းေလွ်ာက္ခိုင္းတာနဲ ့အတူတူပါပဲ။

တိုင္းၿပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြ တိုင္းသူၿပည္သားေပၚ ဘယ္ေလာက္ေစတနာ မဲ့သလဲေပၚလြင္ပါတယ္။
ေဆးရုံေတြရွိ ဆရာ၀န္ေတြရွိ ၿပီး ေဆးမရွိသလိုပါပဲ။

ေနရာတိုင္းမွာပါပဲ။

အယ္ဇီ

sin dan lar said...

ခုမွ ေသခ်ာသိ၇ပါေတာ့တယ္...။

ေႏြးေနျခည္ said...

ဒီပိုစ့္ကေန ဗဟုသုတ အမ်ားၾကီးရလိုက္ပါတယ္
ေက်းဇူးပါ ကိုဇူလိုင္

လင္းဒီပ said...

ေကာင္းတယ္ ကိုဂ်ဴလိုင္...မီးျငိမ္းသတ္တဲ့ စနစ္ကို ေသခ်ာရွင္းျပသြားတာ သေဘာက်တယ္..။

sweetpeony said...

ကိုဇူလုိင္ေျပာသြားတာ သဘာ၀က်လုိက္တာ..

ေမဇင္ said...

မသိေသးတာေတြ သိသြားပါတယ္။

ayehnin said...

ခုလို ေသခ်ာရွင္းျပေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

TnT said...

မွန္ပါတယ္ဗ်ာ။ ယႏၱရားလည္ပတ္ေရးမွာ အဓိက လုပ္ေဆာင္သူေနရာက အစ္ကုိေတြ အစ္မေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ယုံၿပီးသား။ ထင္မိတာက အေပၚက ခ်မေပးဘူးလုိ႔ေတာ့ ေျပာလုိ႔မရဘူးထင္တယ္။ အေပၚက ဘက္ဂ်က္ေပးထားလိမ့္မယ္။ လုပ္လုိ႔လည္း ေျပာထားမွာပဲ။ ရန္ပုံေငြေတြလည္း ေကာက္တယ္။ ျပကၡဒိန္ေတြလည္း ေရာင္းတယ္။ ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေစ်းႀကီးေပး၀ယ္ထားရတဲ့ မီးသတ္ဘူးေတြကုိ ဒိတ္ေအာက္ မေအာက္ မသိရတဲ့ Refill ေတြ ၀ယ္ျဖည္႕ခုိင္းတယ္။ အဲဒီ ရန္ပုံေငြေတြကုိ အထက္ကေတာ့ မယူေလာက္ဘူး။ ဒီဌာန အတြင္းမွာပဲ ျပန္သုံးဖုိ႔ စီမံခုိင္းလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ႒ာနရဲ႕ အျပစ္ကအမ်ားဆုံးပဲထင္ပါတယ္။

JulyDream said...

ကိုTnT ေရးခဲ့တဲ့ ကြန္႕မန္႕ေလးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေလး ေျပာၾကည္႕ပါမယ္။

ရံပံုေငြေတြ ျပက​ၡဒိန္ေတြ၊ မီးသတ္ေဆးဗူးေတြ ေရာင္းရေငြဟာ ေခတ္မွီ မီးသတ္စနစ္၊ မီးသတ္ကား ဝယ္ႏိုင္တဲ့ ပမာဏမွာ မရိွေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။ အဲဒီကေန ရတဲ့ေငြေတြဟာ ဝန္ထမ္း သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္မွာ အသံုးျပဳမယ္ ထင္ပါတယ္။ မီးသတ္သမားေတြရဲ႕ လခကလည္း ႏွစ္ပဲေျခာက္ျပားေလးပါ။

အေပၚက ဘတ္ဂ်က္ ခ်ေပးတယ္ ဆိုတာမွာ မွန္ပါတယ္။ ခ်ေပးပါတယ္။ လူမွဳဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႕ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ရသလဲဆုိတာေတာ့ ဝန္ႀကီးေတြ အသိဆံုးပါ။ ဘတ္ဂ်က္ အေတာ္ကို နည္းပါတယ္။ အဲဒီဌာနမွာ မီးသတ္ပဲ ရိွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေန႕ကေလးထိန္းေက်ာင္းေတြ၊ မသန္စြမ္းေဂဟာေတြ၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိေဂဟာေတြ၊ လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းေတြလည္း ရိွပါတယ္။

ဘတ္ဂ်က္အေနနဲ႕ ေခတ္မွီ မီးသတ္စနစ္ေတြ၊ အသံုးအေဆာင္ေတြ၊ မီးသတ္ကားေတြ ဝယ္ႏိုင္တဲ့အထိ မရိွပါဘူး။ ဒါေတာင္ ဂ်ပန္က လွဴထားတဲ့ မီးသတ္ကားေတြ ရိွေနလို႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး ျပာပံု မျဖစ္ေသးတာပါ။

ဘတ္ဂ်က္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လွ်ပ္စစ္ဝန္ႀကီးဌာနမွာေတာင္ တာဘိုင္ႀကီးေတြက ပစၥည္းတစ္ခု ပ်က္သြားရင္ အစားထိုးဖို႕ အသင့္မရိွတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံံျခားကေန မွာေနရတာေၾကာင့္ မီးေတြ ပ်က္ေနတာ ၾကာလွပါေပါ့။

ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳဖို႕ လွဴထားတဲ့ သူနာျပဳယာဥ္ေတြ၊ ေရေပၚလွ်ပ္ေျပး ဘုတ္ေတြ အေရာင္ေျပာင္းသြားတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ၾကားဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ မေမာင္းတတ္မွာ စိုးလို႕တဲ့ ကြယ္။

သိထားသေလာက္ေလး ျပန္လည္ေဝမွ်တာပါ။ မွ်မွ်တတ ၾကည္႕ႏုိင္ေအာင္ပါ။ =)

ေတာ္ကီ said...

အသံတိတ္ သူရဲေကာင္းေတြကို ေလးစားတယ္ဗ်ာ။

အဲဒီ အေရာင္ေျပာင္းသြားတာေျကာင့္ပဲ ေနာက္ထပ္ လွူမယ့္သူေတြ လက္တြန့္သြားရတာေနမွာ း)

အေဆာက္အဦဆိုရင္ ဘယ္လို လိုအပ္ခ်က္ကိုညီရမယ္၊ လမ္းဆိုရင္ ဘယ္လိုလိုအပ္ခ်က္ ကိုက္ညီရမယ္ စသျဖင့္ အခန္းကဏဿဍတိုင္းမွာ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ (standard) ေတြကို ျပည့္မီေအာင္ စနစ္တက်နဲ့ တည္ေဆာက္နိုင္မွ ေဘးအနဿတရာယ္ကင္းေရးဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပာ။

ကိုေအာ္တာ said...

ဗဟုသုတ ရရွိျပီး မီးသက္ရဲေဘာ္ေတြ အေပၚနားလည္သနားမိပါတယ္ဗ်ာ ဒီလိုပိုစ္႕ေရးလို႕လဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္....

ႏွင္းပြင့္ျဖဴ said...

ကုိဂ်ဴလိုင္ ....... အရမ္းေကာင္းတဲ့ ပိုစ့္ပါ

Younggun said...

ဒီစာစုကို ဖတ္အၿပီးမွာ အျမင္ေတြ ပိုရွင္းသြားပါၿပီဗ်ာ၊ ေက်းဇူးပါ

jr.lwinoo said...

ဒီပို႔စ္ေလးကို ေသခ်ာလာဖတ္သြားပါတယ္။
အက်ိဳးရွိတဲ့ စာ ပါ။ လူေတြက ကိုယ္ထင္ရာ ေျပာတတ္က်တာမ်ိဳးပါ။
ညီမတို႔ေတြလည္း အရင္က ဒီလို အေသးစိတ္မသိဘူး ကိုဂ်ဴလိုင္ေရ..။
ေက်းဇူးပါ။