ေန႕လည္စာ စားၿပီးေတာ့ ေန႕လည္ပိုင္း သင္တန္းျပန္စပါတယ္။ ဒီတစ္ခါက်ေတာ့ ေစတနာေသြးလွဴရွင္ေတြ ရိွတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူနာအေနနဲ႕ ဘာေတြ အက်ိဳးေက်းဇူးရလဲ... ရပ္ကြက္ေက်းရြာအေနနဲ႕ ဘာေတြ အက်ိဳးေက်းဇူးရလဲ... ေဆးရံုေတြအေနနဲ႕ ဘယ္လို အက်ိဳးေက်းဇူးရလဲ... ေသြးလွဴရွင္ကိုယ္တိုင္ေရာ ဘယ္လို အက်ိဳးေက်းဇူးရိွလဲ ဆိုတာကို အဖြဲ႕ ၄ ဖြဲ႕ကို ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေနနဲ႕ ေပးၿပီး စဥ္းစားေဆြးေႏြး တင္ျပခိုင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕ ၄ က ေဆးရံုအေနနဲ႕ စဥ္းစားေပးရပါတယ္။ ေဆးရံုအေနနဲ႕ ေသြးပံ့ပိုးမႈ ရေနတဲ့အခါ ေသြးလိုအပ္တဲ့ ကုသမႈေတြအတြက္ ဆရာ၀န္ေတြမွာ ေသြးမရမွာကို စိုးရိမ္စရာ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုသမႈကိုပဲ ပိုမုိအာရံုစိုက္ အခ်ိန္ေပးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ကုသမႈေတြကို အခ်ိန္ေပးႏိုင္လို႕ ေဆးရံုရဲ႕ အမည္ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေဇာ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေစတနာ ေသြးလွဴရွင္ေတြက လွဴဒါန္းတာျဖစ္လို႕ ေသြးသန္႕ရႏိုင္မႈကလည္း ပိုမ်ားပါတယ္။ လူနာမွ အေရးတႀကီး ေသြးလိုအပ္လို႕ ေဆးရံုကို လာဘ္ထိုးရတာေတြ၊ ေသြး၀ယ္ရတာေတြလည္း မရိွႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အခ်ိန္ကုန္ သက္သာမႈပါပဲ။ လွဴဒါန္းမႈကေန ရထားတဲ့ေသြးက ေဆးရံုမွာ ႀကိဳတင္ၿပီး ေရာဂါပိုးစစ္ေဆး ဓါတ္ခြဲၿပီးသားျဖစ္ေတာ့ လူနာလိုအပ္ခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္ေလး သြင္းႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြ စာရြက္ႀကီးေတြေပၚမွာ ေရးခ်ထားၿပီး တစ္ဖြဲ႕ၿပီး တစ္ဖြဲ႕ အလွည္႕က် တင္ျပပါတယ္။ လိုအပ္တာေတြ က်န္ခဲ့တာေတြ ရိွတယ္လို႕ ယူဆမိရင္လည္း တစ္ဖြဲ႕နဲ႕ တစ္ဖြဲ႕ ေထာက္ျပေ၀ဖန္ၾကပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ ေသြးလွဴဒါန္းမႈ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပပါတယ္။ ေသြးလွဴတဲ့အခါ အရင္ဦးဆံုး ႀကိဳတင္ေမးခြန္းလႊာကို ေျဖရပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းလႊာမွာ ေသြးလွဴရွင္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေနနဲ႕ ေနထိုင္ျပဳမူပံုေတြကို အမွားအမွန္ ေမးခြန္းပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ေမးျမန္းထားပါတယ္။ အဲဒီေဖာင္ျဖည္႕ၿပီးရင္ ေကာင္တာမွာ မွတ္ပံုတင္ရပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္တဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံသားနဲ႕ ပီအာဆိုရင္ သူတုိ႕ မွတ္ပံုတင္ကဒ္ေတြကို ျပရပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားဆုိရင္ လက္ရိွကိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ ေနထိုင္ခြင့္ကဒ္ (အီးပီ၊ အက္စ္ပတ္စ္)နဲ႕ ပတ္စ္ပို႕စ္ျပရပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ေသြးလွဴရွင္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို သိရိွဖို႕အတြက္ ဆရာ၀န္နဲ႕ စစ္ေဆးမႈ လုပ္ေပးပါတယ္။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ေတြ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေတြ စစ္ပါတယ္။ ေျဖထားတဲ့ ေမးခြန္းလႊာထဲကေန သိခ်င္တာေလးေတြကို ေမးျမန္းပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေသြးထဲမွာပါတဲ့ ေဟမိုဂလိုဗင္ဓါတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ ျပည္႕၀မႈ ရိွမရိွ စစ္ေဆးပါတယ္။ ေဟမိုဂလိုဗင္ ျပည္႕တယ္ဆိုရင္ ေသြးစလွဴလို႕ ရပါၿပီ။ ေသြးလွဴတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြက အခ်ိန္ျပည္႕ ေစာင့္ၾကည္႕ေပးပါတယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးရင္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေျခအေနကို ေလ့လာပါတယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးရင္ ေနထိုင္ရမယ့္ ပံုစံကို ေျပာျပေပးပါတယ္။ သံဓါတ္အားတိုးေဆးေတြ ေပးပါလိမ့္မယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးတဲ့ လက္ကို ေသြးထြက္မႈ မရိွေအာင္ ပါတ္တီး စည္းေပးပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေသြးလွဴဒါန္းမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါလိမ့္မယ္။ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ကုတင္ေပၚမွာ နားၿပီးရင္ တည္ခင္းဧည္႕ခံတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ကန္တင္းမွာ သြားစားလုိ႕ရပါတယ္။ မိုင္လိုနဲ႕ မုန္႕တစ္ခု အၿမဲေကြၽးပါတယ္။ ေနာက္ ၃ လ ျပည္႕တဲ့ အခါက်ရင္ ေသြးျပန္လာလွဴေပးဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ အဲဒါေတြက ေသြးဘဏ္မွာ ေသြးသြားလွဴရင္ ျဖတ္သန္းရမယ့္ အဆင့္ေတြပါ။
အဲဒီမွာ အဓိကအခ်က္အေနနဲ႕ ေျပာသြားတာေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္က ေဆးရံု၀န္ထမ္းေတြ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြ သိမွတ္ထားၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြပါ။ အဲဒါေလးက Hospitality not hospital culture ပါ။ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတဲ့ က်န္းမာတဲ့ ေစတနာရွင္ပါ။ ေဆးရံုလာတက္တဲ့ လူနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတာ ေဆးရံုေတြအတြက္ အေရးပါတဲ့ ကာစတာမာပါ။ အေကာင္းဆံုး ဧည္႕၀တ္ေက်>ပန္တဲ့ ကာစတာမာ ဆက္ဆံေရးက ေသြးလွဴရွင္ေတြ ေနာက္ထပ္တစ္ခါ လွဴဒါန္းခ်င္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က တခ်ိဳ႕ေဆးရံုမွာဆိုရင္ ေသြးလွဴရွင္ေတြက ေအာ္ခံေဟာက္ခံရပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ ထိုင္စရာေနရာ မေပးတဲ့အျပင္ မ်က္စိေနာက္ လူရႈပ္တယ္ဆုိၿပီး အခန္းအျပင္ထြက္ခိုင္းလို႕ အျပင္မွာပဲ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ေသြးလွဴဖို႕ ေစာင့္ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာထားကလဲ အမွန္အကန္ကို တင္းပါတယ္။ ေသြးလွဴၿပီးရင္ ဂရုစိုက္မႈ ပညာေပးမႈကလည္း မေတြ႕ရသေလာက္ပါပဲ။ ေသြးလွဴဒါန္းဖူးတဲ့ ၀ါရင့္ေသြးလွဴရွင္ေတြနဲ႕ႀကံဳရင္ သူတို႕က ေသြးလွဴရွင္အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီတဲ့အေနနဲ႕ ေျပာျပၾကပါတယ္။ ေကြၽးေမြးဧည္႕ခံတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေ၀လာေ၀းပါပဲ။ ဥပမာ ေပးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေဆးရံုေပါ့။ ေသြးလာလွဴတဲ့သူနဲ႕ ေသြးေရာင္းတဲ့သူ အမ်ားႀကီး ကြာျခားပါတယ္။ ေသြးေရာင္းတဲ့ ငါးခံုးမေတြ ရိွလို႕ ေသြးလွဴရွင္ေတြကို အခုလို ျပဳမႈဆက္ဆံေနတာပါလို႕ ဆင္ျခင္ေပးရင္လည္း လက္ခံေပးလို႕ မရပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို ညံ႕ဖ်င္းတဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြက လူနာရွင္ေတြေရာ ေသြးလွဴရွင္ေတြေရာ စိတ္ထိခိုက္ရ စိတ္ပင္ပန္းရပါတယ္။ စိတ္ရွည္သည္းခံတတ္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေနလို႕သာ ျပသနာမတက္တာပါ။ ေစတနာ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတာ လူနာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူတုိ႕ေတြ နားမလည္ေသးသေရႊ႕ ေဆးေလာကမွာ က်င္လည္ဖို႕ ရိွေနဖို႕ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို အက်င့္ဆိုးေတြကို ျပဳျပင္သင့္ေနပါၿပီ ခင္ဗ်ာ။
ပံု။ ။ အဖြဲ႕လိုက္ တင္ျပေဆြးေႏြးေနပံု။
ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ ေသြးလွဴဒါန္းမႈ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပပါတယ္။ ေသြးလွဴတဲ့အခါ အရင္ဦးဆံုး ႀကိဳတင္ေမးခြန္းလႊာကို ေျဖရပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းလႊာမွာ ေသြးလွဴရွင္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေနနဲ႕ ေနထိုင္ျပဳမူပံုေတြကို အမွားအမွန္ ေမးခြန္းပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ေမးျမန္းထားပါတယ္။ အဲဒီေဖာင္ျဖည္႕ၿပီးရင္ ေကာင္တာမွာ မွတ္ပံုတင္ရပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္တဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံသားနဲ႕ ပီအာဆိုရင္ သူတုိ႕ မွတ္ပံုတင္ကဒ္ေတြကို ျပရပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားဆုိရင္ လက္ရိွကိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ ေနထိုင္ခြင့္ကဒ္ (အီးပီ၊ အက္စ္ပတ္စ္)နဲ႕ ပတ္စ္ပို႕စ္ျပရပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ေသြးလွဴရွင္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို သိရိွဖို႕အတြက္ ဆရာ၀န္နဲ႕ စစ္ေဆးမႈ လုပ္ေပးပါတယ္။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ေတြ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေတြ စစ္ပါတယ္။ ေျဖထားတဲ့ ေမးခြန္းလႊာထဲကေန သိခ်င္တာေလးေတြကို ေမးျမန္းပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေသြးထဲမွာပါတဲ့ ေဟမိုဂလိုဗင္ဓါတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ ျပည္႕၀မႈ ရိွမရိွ စစ္ေဆးပါတယ္။ ေဟမိုဂလိုဗင္ ျပည္႕တယ္ဆိုရင္ ေသြးစလွဴလို႕ ရပါၿပီ။ ေသြးလွဴတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြက အခ်ိန္ျပည္႕ ေစာင့္ၾကည္႕ေပးပါတယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးရင္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေျခအေနကို ေလ့လာပါတယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးရင္ ေနထိုင္ရမယ့္ ပံုစံကို ေျပာျပေပးပါတယ္။ သံဓါတ္အားတိုးေဆးေတြ ေပးပါလိမ့္မယ္။ ေသြးလွဴဒါန္းၿပီးတဲ့ လက္ကို ေသြးထြက္မႈ မရိွေအာင္ ပါတ္တီး စည္းေပးပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေသြးလွဴဒါန္းမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါလိမ့္မယ္။ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ကုတင္ေပၚမွာ နားၿပီးရင္ တည္ခင္းဧည္႕ခံတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ကန္တင္းမွာ သြားစားလုိ႕ရပါတယ္။ မိုင္လိုနဲ႕ မုန္႕တစ္ခု အၿမဲေကြၽးပါတယ္။ ေနာက္ ၃ လ ျပည္႕တဲ့ အခါက်ရင္ ေသြးျပန္လာလွဴေပးဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ အဲဒါေတြက ေသြးဘဏ္မွာ ေသြးသြားလွဴရင္ ျဖတ္သန္းရမယ့္ အဆင့္ေတြပါ။
အဲဒီမွာ အဓိကအခ်က္အေနနဲ႕ ေျပာသြားတာေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္က ေဆးရံု၀န္ထမ္းေတြ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြ သိမွတ္ထားၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြပါ။ အဲဒါေလးက Hospitality not hospital culture ပါ။ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတဲ့ က်န္းမာတဲ့ ေစတနာရွင္ပါ။ ေဆးရံုလာတက္တဲ့ လူနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတာ ေဆးရံုေတြအတြက္ အေရးပါတဲ့ ကာစတာမာပါ။ အေကာင္းဆံုး ဧည္႕၀တ္ေက်>ပန္တဲ့ ကာစတာမာ ဆက္ဆံေရးက ေသြးလွဴရွင္ေတြ ေနာက္ထပ္တစ္ခါ လွဴဒါန္းခ်င္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က တခ်ိဳ႕ေဆးရံုမွာဆိုရင္ ေသြးလွဴရွင္ေတြက ေအာ္ခံေဟာက္ခံရပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ ထိုင္စရာေနရာ မေပးတဲ့အျပင္ မ်က္စိေနာက္ လူရႈပ္တယ္ဆုိၿပီး အခန္းအျပင္ထြက္ခိုင္းလို႕ အျပင္မွာပဲ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ေသြးလွဴဖို႕ ေစာင့္ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာထားကလဲ အမွန္အကန္ကို တင္းပါတယ္။ ေသြးလွဴၿပီးရင္ ဂရုစိုက္မႈ ပညာေပးမႈကလည္း မေတြ႕ရသေလာက္ပါပဲ။ ေသြးလွဴဒါန္းဖူးတဲ့ ၀ါရင့္ေသြးလွဴရွင္ေတြနဲ႕ႀကံဳရင္ သူတို႕က ေသြးလွဴရွင္အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီတဲ့အေနနဲ႕ ေျပာျပၾကပါတယ္။ ေကြၽးေမြးဧည္႕ခံတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေ၀လာေ၀းပါပဲ။ ဥပမာ ေပးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေဆးရံုေပါ့။ ေသြးလာလွဴတဲ့သူနဲ႕ ေသြးေရာင္းတဲ့သူ အမ်ားႀကီး ကြာျခားပါတယ္။ ေသြးေရာင္းတဲ့ ငါးခံုးမေတြ ရိွလို႕ ေသြးလွဴရွင္ေတြကို အခုလို ျပဳမႈဆက္ဆံေနတာပါလို႕ ဆင္ျခင္ေပးရင္လည္း လက္ခံေပးလို႕ မရပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို ညံ႕ဖ်င္းတဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြက လူနာရွင္ေတြေရာ ေသြးလွဴရွင္ေတြေရာ စိတ္ထိခိုက္ရ စိတ္ပင္ပန္းရပါတယ္။ စိတ္ရွည္သည္းခံတတ္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေနလို႕သာ ျပသနာမတက္တာပါ။ ေစတနာ ေသြးလွဴရွင္ဆိုတာ လူနာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူတုိ႕ေတြ နားမလည္ေသးသေရႊ႕ ေဆးေလာကမွာ က်င္လည္ဖို႕ ရိွေနဖို႕ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို အက်င့္ဆိုးေတြကို ျပဳျပင္သင့္ေနပါၿပီ ခင္ဗ်ာ။
No comments:
Post a Comment